هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / روش تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس
تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس
1399/08/27

روش تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس

پنجره‌ها برای تمیز و درخشان ماندن نیاز به نگهداری مناسب دارند. با روشن شدن روزهای تاریک و کوتاه شدن شب در شروع بهار، میزان روشنایی روز به حداکثر می‌رسد و اطمینان از اینکه خانه یا محل کار شما دارای حال و هوای طراوت و روشنایی باشد، به میزان بی‌عیب بودن پنجره‌ها، نورگیرها، قاب‌ها و آستانه‌ها بستگی دارد. نور طبیعی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشیم و می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و روحیه در محیط کار و همچنین افزایش روشنایی روزها و شب‌های خانه ما شود.

در بسیاری از دفاتر مدرن و خرده‌فروشی‌ها، و همچنین تعداد فزاینده‌ای از املاک خانگی، از مقادیر زیادی شیشه استفاده می‌شود. گرچه شیشه به لحاظ زیباشناسی جلب توجه می‌کند و نور طبیعی زیادی را برای ساختمان فراهم می‌کند، اما در عین حال به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج دارد و بخش مهمی از خدمات نظافت تجاری شما را تشکیل می‌دهد. لزوما تمیز کردن شیشه دور از دسترس آنقدرها هم سخت باشد.

اما دسترسی به برخی از پنجره‌ها واقعا دشوار است. بنابراین چه زمانی و چند مرتبه باید سطل، نردبان، پارچه ‌و کاردک را بیرون بیاورید؟ بهترین روش برای تمیز کردن شیشه دور از دسترس چیست؟ هوم پلاس در این راهنمای  تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس، تمام آنچه نیاز دارید بدانید را در اختیار شما می‌گذارد.

چالش‌های تمیز کردن شیشه‌های پنجره

 

چالش‌های تمیز کردن شیشه‌های پنجره

ایمنی

صرف نظر از استراتژیی که بکار می‌گیرید، همیشه بالاترین اولویت را برای ایمنی خود درنظر بگیرید. هرگز در روزهای بادی و طوفانی به سراغ تمیز کردن شیشه‌های بیرونی ساختمان نروید. برای انجام این عملیات، منتظر یک روز خشک و روشن بمانید. به منظور تمیز کردن شیشه دور از دسترس، دو ابزار بسیار ارزشمند ایمن بودن خود را به اثبات رسانده اند: چوب قابل امتداد اسکوییجی و داربست.

آماده کردن محل کار

هنگامی که شروع به تمیز کردن پنجره‌ها می‌کنید، ابتدا حاشیه بیرونی پنجره را به آرامی فرچه بکشید تا تار عنکبوت، برگ، گرد و غبار و بقایای دیگری را که ممکن است در اطراف پنجره وجود داشته باشند، از بین ببرید. سپس شیشه را با یک اسفنج خیس یا اسکوییجی مرطوب کنید. مراقب باشید که بدون استفاده بیش از حد از آب پنجره را مرطوب کنید.

استفاده از شوینده مناسب

بیشتر شیشه‌های پنجره با استفاده از ملایم‌ترین مواد شوینده نیز به خوبی پاک می‌شوند. شوینده‌های مخصوص شیشه یا آب خالی معمولا بهترین انتخاب هستند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان، پوشش‌های محافظی را روی پنجره تعبیه می‌کنند، بنابراین بهتر است مراقب باشید که این مواد یا محافظ‌های پنجره را به طور تصادفی از بین نبرید. به یاد داشته باشید که شیشه پنجره را بسیار آرام بشویید. هنگام انجام این کار، نیازی به فشار زیاد ندارید. از بالای پنجره شروع کنید و به سمت پایین تمیز کنید.

خشک کردن

پس از استفاده از شیشه پاک‌کن، توصیه‌های روی بطری را دنبال کنید. بیشتر پاک کننده‌های شیشه، آبکشی با آب را توصیه می‌کنند. آبکشی را انجام دهید، سپس با استفاده از یک اسفنج، یک اسکوییجی یا پارچه تمیزکننده نرم میکروفایبر، به آرامی تمام آثار رطوبت را از روی سطح شیشه پاک کنید. از پایین شروع کنید و به سمت بالا کار کنید تا رگه‌ها به حداقل برسند. لازم است که وقت بیشتری را صرف اطمینان از خشک شدن کامل منطقه کنید. حذف آب آبکشی بدون خط افتادن روی شیشه، راز دستیابی به پنجره‌های شفاف و درخشان است.

روش تمیز کردن شیشه پنجره دور از دسترس

استفاده از نردبان

بسیاری از مردم از نردبان وحشت دارند. البته هر کسی حق دارد وقتی صحبت از عملیات تمیز کردن پنجره‌های ساختمان‌های بلند می‌شود، بترسد؛ خصوصا وقتی که مجبور باشید برای مدت طولانی و در ارتفاع بالا و بدون هیچگونه مهار ایمنی کار کنید.

با این حال، اگر به اندازه کافی از نردبان خود اطمینان دارید و مطمئن هستید که در شرایط عالی و بهینه قرار دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین وقتی هوای بیرون بارانی، رعد و برق، برف یا تگرگی به نظر می‌رسد، به هیچ وجه از نردبان استفاده نکنید. علاوه بر این، از بالا رفتن از نردبانی که روی زمین ناهموار قرار دارد خودداری کنید. اگر بتوانید به یک پنجره برسید و در حالی که روی میز نشسته‌اید آن را تمیز کنید، بسیار امن‌تر خواهید بود.


«با یکی از متفاوت‌ترین محصولات هوم پلاس "پاک کننده چندمنظوره" بیشتر آشنا شوید!»


استفاده از شیشه پاک‌کن

  استفاده از شیشه پاک‌کن

در حالی که به دنبال روش‌هایی برای تمیز کردن شیشه دور از دسترس در آپارتمان‌ها هستید، فراموش کردن محبوب‌ترین و موثرترین ابزار پاک کننده شیشه، یعنی شیشه پاک کن دشوار است. این تجهیزات مانند برف پاک کن استاندارد است که به طور معمول برای تمیز کردن تراس استفاده می‌شود. تنها تفاوت در این است که در این یکی، یک شیشه پاک کن به یک دسته بلند و گاهی اوقات یک شلنگ وصل شده است. اگر پنجره شما ارتفاع زیادی نداشته باشد، می‌توانید با استفاده از یک برف پاک کن و در حالت ایستاده آن را تمیز کنید.

کیت تمیز کردن پنجره

سریع‌ترین و در عین حال ساده‌ترین راه برای پاکسازی پنجره‌های آپارتمان این است که یک کیت شستشوی کامل پنجره برای خود تهیه کنید. این شما را از تحقیق در مورد چگونگی تمیز کردن شیشه دور از دسترس و دسترسی سریع به تمام موارد مورد نیاز برای شروع کار بی‌نیاز می‌کند. محتوای کیت ممکن است خیلی ممتاز نباشد. با این حال، کیت شسشتو گزینه‌ای خارق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند هرچه سریعتر فرایند تمیز کردن را شروع کنند اما برای تحقیق و خرید وسایل جداگانه برای تمیز کردن شیشه‌ها وقت زیادی ندارند.

جاروبرقی پنجره

جاروبرقی پنجره که به عنوان جاروی پنجره نیز شناخته می‌شود، به طور خاص طراحی شده است تا تمام خاک، گرد و غبار و ذرات ریز روی پنجره را پاک کرده و پنجره‌ای بدون رگه را به شما تحویل دهد. این ابزارها در پاکسازی رطوبت از پنجره‌ها نیز مفید هستند.


«مقاله "ترفندهای برق انداختن سینک ظرفشویی و شیرآلات بهداشتی" را از دست ندهید!»


چوب بست تمیز کردن شیشه

چوب بست تمیز کردن شیشه محصولی عالی است که به شما امکان می‌دهد به جای انجام کارهای خطرناک، پنجره‌ها را به طور ایمن تمیز کنید. همه این‌ها به لطف پیچ قابل تنظیم و دسته قفل مجهز به تیغه لاستیکی در یک طرف و اسفنج کفی در طرف دیگر محقق می‌شود. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا به برخی مناطق دشوار پنجره خود دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت در دسترس نیستند.

شیشه پاک کن آهنربایی

برخی از مناطق ممکن است فراتر از دسترسی چوب بست تمیز کردن شیشه شما باشند، در این زمان است که وجود یک ابزار تمیز کردن پنجره مناسب ضروری به نظر می‌رسد. شیشه پاک کن آهنربایی یکی از این تجهیزات است. شیشه پاک کن آهنربایی یک وسیله تمیز کننده هوشمندانه است که یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای پاک کردن همزمان دو طرف پنجره‌هایی است که از طول بازوی شما عریض‌تر هستند.

استفاده از تی دسته دار

  استفاده از تی دسته دار

این وسیله‌دیگری است که معمولا جزیی جدایی‌ناپذیر از کیت تمیز کردن پنجره است. یک تی که به یک دسته بلند وصل شده است و دسترسی به شیشه‌های دور از دسترس آپارتمان‌ها را آسان می‌کند. به طور خلاصه، یک پاسخ کامل برای تمیز کردن پنجره‌های خارج از خانه که نمی‌توانید به آن‌ها برسید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.