هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / پاک کردن لوستر ها کار سختی نیست!
پاک کردن لوستر
1398/12/25

پاک کردن لوستر ها کار سختی نیست!

در زمان نظافت منزل و خانه تکانی، پاک کردن و نظافت قسمت‌های مختلف یک لوستر کریستالی می تواند کاری دشوار، با جزئیات و زمان بر باشد. به همین دلیل معمولا این بخش از نظافت منزل و خانه تکانی به عهده افراد خاصی در خانه است که دقت و حوصله بیشتری دارند. گاهی حتی ممکن است از خیر تمیزکردن  آن بگذریم. با این حال ، بهتر است برای انعکاس بهتر نور از میان تکه‌های کریستالی و روشن ‌تر شدن محیط آن را مرتب نظافت کرد. در این مطلب با روش‌هایی برای نظافت لوسترها به خصوص لوسترهای کریستالی آشنا می‌شویم

پاک کردن لوستر

مراحل پاک کردن و نظافت لوسترها:

۱ - چراغ را خاموش کنید و بگذارید لامپ ها خنک شوند. از روی کلید برق مطمئن شوید که چراغ خاموش است و برق جریان ندارد. می‌توانید برای احتیاط بیشتر حتی برق را به طور موقت از فیوز قطع کنید.

در حالی که منتظر خنک شدن لامپ ها هستید ، فضای کاری خود را آماده کنید. یک پارچه تیره یا زیر انداز را روی زمین در زیر لوستر خود پهن کنید  و یک نردبان بلند و مناسب را که به امنیت آن اطمینان دارید زیر لوستر قرار دهید.

۲- می توانید زیر اندازی ضخیم شبیه یک پتو را در زیر لوستر قرار دهید تا در زمان افتادن و پرت شدن احتمالی تکه‌های کریستال یا تزئینی که از لوستر جدا می‌شوند آسیبی نبینند.

اطمینان حاصل کنید که نردبان شما در ارتفاعی باشد که دسترسی به همه قسمت های لوستر راحت باشد.

3- می‌توانید وسایل خود را روی پله آخر نردبان قرار دهید. روی یک پارچه نخی و پنبه‌ای پاک کننده و محلول شوینده مورد نظر خود را اسپری کنید. این محلول و پاک کننده می‌تواند یک اسپری پاک کننده چند منظوره هم باشد. هر تکه کریستال را با پارچه مرطوب آغشته به چند منظوره  یا محلول پاک کننده نظافت کنید. سپس بلافاصله با یک پارچه خشک جداگانه خشک کنید.

روش دیگر در مدیریت لوازم پاک کننده و شوینده این است که در حین کار، لباسی با جیب یا پیشبند بپوشید تا بتوانید محلول پاک کننده ، پارچه و وسایل دیگر را به راحتی در اختیار داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از یک چند منظوره می‌توانید این لوازم و پاک کننده‌ها را کم کنید.

به جای دو پارچه، می‌توانید برای کنترل و پاک کنندگی بهتر، دو دستکش نخی نرم بپوشید. برای تمیزکردن  کریستال ها یک دستکش را با پاک کننده اسپری کنید و دستکش دیگر را تمیز نگه دارید تا برای خشک کردن استفاده کنید.

4- در حین تمیزکردن، برای دسترسی به هر طرف، لوستر را نچرخانید. این کار به قسمتهای مختلف لوستر مثل سیم پیچی آسیب می‌رساند و ممکن است خطر ریزش و شکستگی را به دنبال داشته باشد. درعوض، نردبان را با دقت حرکت دهید تا خود را در جای مناسب قرار دهید و به بخش‌های مختلف لوستر دسترسی داشته باشید.

۵-قاب و سایر قسمت های لوستر را فقط با یک پارچه خشک و یک پاک کننده، نظافت کنید. برای این منظور می‌توان به جای استفاده از محلول‌های پاک کننده مختلف از چندمنظوره استفاده کرد.

اطمینان حاصل کنید که از پاک کننده ای استفاده کنید که برای نوع فلز یا مواد دیگری که قاب لوستر شما از آن ساخته شده است ضرری نداشته باشد.

6- لامپ های گرد و غبار گرفته را به آرامی پاک کنید. این کار را با پارچه‌ای تمیز و خشک انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام لامپ ها به درستی پیچ خورده اند و و چفت شده اند. اگر لامپی کم نور، سوخته یا شکسته از این فرصت استفاده کنید و آن‌ها را عوض کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.