هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشوی ظروف / شستشو با دست / مایع ظرفشویی را نخوریم!
مایع ظرفشویی
1398/12/20

مایع ظرفشویی را نخوریم!

با دیدن این تیتر تعجب کردید؟ مگر آدم عاقلی هم پیدا می‌شود که مایع ظرفشویی را بخورد؟ در ظاهر که نه! اما جالب است بدانید که برخی از ما در طول روز بدون اینکه متوجه باشیم مقداری مواد شوینده را روانه‌ی سیستم گوارشی خود می‌کنیم. البته نه به این شکل که یک قوطی مایع ظرفشویی را سر بکشیم. در واقع گاهی آبکشی نادرست باعث می‌شود تا بخشی از مواد شوینده روی ظرف‌ها بماند و در نهایت از طریق ظروف وارد غذا و معده‌ شما شود.

هرچند محققان هنوز احتمال ایجاد سرطان دستگاه‌های گوارشی بر اثر مایع ظرفشویی را تایید نکرده‌اند، اما عقل سلیم حکم می‌کند که در شستن ظرف‌ها علاوه بر پاکیزگی ظاهر آنان به مواردی مثل باقی نماندن اثر مایع ظرفشویی و همچنین آبکشی صحیح دقت داشته باشیم.

مایع ظرفشویی خوب

ظرف‌ها را با دقت آبکشی کنید نه با فشار آب

اینکه صرفا ظرف‌ها را زیر آب پرفشار بگیرید تا تمیز شوند، چندان اثربخش نیست. بهتر است هنگام آبکشی با کمک دست خود و مقدار کمی آب تلاش کنید ظرف‌های خود را کاملا عاری از هرگونه ماده‌ی شوینده نمایید. در واقع موضوع مهم برای پاکسازی ظروف، میزان فشار آب نیست، بلکه میزان دقت شما در آبکشی است.

مایع ظرفشویی را به اندازه استفاده کنید

تصور نکنید که استفاده‌ی افراطی مایع ظرفشویی باعث می‌شود چربی‌ها و مواد سوخته از ظروف کاسته شوند. این موضوع باعث می‌شود بیش از اندازه کف تولید شود و کار شما برای آبکشی دشوارتر شود و به سختی بتوانید مواد شوینده را از سطح ظروف پاکسازی نمایید. اگر مایع ظرفشویی شما فرمولاسیون خوبی داشته باشد و به اندازه‌ی کافی غلیظ باشد، می‌توانید با انداختن چند قطره از آن روی اسفنج ظرف‌هایتان را بشویید. پس از آن هم به راحتی آبکشی نمایید و با خیال راحت از برق انداختن و تمیزی ظرف‌های خود لذت ببرید.

مایع ظرفشویی مناسب انتخاب کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که ظرف‌ها را چندین بار پس از شستن آبکشی می‌کنید تا هیچ اثری از مایع ظرفشویی روی آن نماند باید بگوییم که بهتر است مایع ظرفشویی خود را عوض کنید و به سراغ محصولی بروید که با یک بار آبکشی آسان دیگر نیازی به اضافه کاری و هدر دادن آب نداشته باشید. این موضوع کاملا بستگی به پیشرفته بودن فرمولاسیون مایع ظرفشویی دارد که شما از آن استفاده می‌کنید. برخی از مواد شوینده‌‌ی موجود در بازار حاوی مواد خطرناکی هستند که در دراز مدت ممکن است برای سلامتی مضر باشند. پس بهتر است هنگام انتخاب محصول به ترکیبات مایع ظرفشویی و همچنین قابلیت آبکشی آسان و راحت آن توجه داشته باشید.

سخن آخر

مهم‌ترین اصل برای داشتن ظروفی تمیز و افزایش سطح بهداشت ظروف در آشپزخانه، انتخاب مایع ظرفشویی با کیفیت و دارای فرمولاسیون مناسب است. چراکه علاوه بر قدرت پاک کنندگی و چربی‌زدایی، مایع ظرفشویی باید ویژگی آبکشی آسان را نیز در خود داشته باشد و هنگام آبکشی به راحتی از روی ظروف شما پاک شود. همچنین دقت در آبکشی هم از جمله مواردی است که در نهایت منجر به این خواهد شد تا ظرف‌هایی عاری از آلودگی، براق و در عین حال بدون باقی ماندن مواد شوینده داشته باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.