هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشوی ظروف / غلظت مناسب مایع ظرفشویی هوم پلاس
همه چیز در مورد غلظت مایع ظرفشویی
1399/02/06

غلظت مناسب مایع ظرفشویی هوم پلاس

رابطه غلظت مناسب مایع ظرفشویی با سلامتی ما چیست؟ تنها میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها، موجب بروز بیماری در انسان نمی‌شوند. بعضاً استفاده از مواد شیمیایی که برای ایجاد بهداشت بیشتر در زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند موجب بروز انواع بیماری‌ها در بدن انسان شوند. یکی از این مشکلات، ورود تدریجی مایع ظرفشویی به بدن انسان است که با خود بیماری‌های شدید روده را به همراه دارد. شاید باورش برایمان دشوار باشد اما همه‌ی ما انسان‌ها در طول زندگی، مقدار قابل توجهی مایع ظرفشویی می‌خوریم.


برای آگاهی از قیمت مایع ظرفشویی هوم پلاس کلیک کنید.

ورود مایع ظرفشویی به بدن

 

تحقیقات نشان داده است که مایعات ظرفشویی به خصوص مایعاتی که غلظت بالایی دارند در صورتیکه به درستی آبکشی نگردند، ته مایع ظرفشویی به سطح ظروف می‌چسبد و روی ظروف تمیز باقی می‌ماند، در نتیجه وقتی ظروف را روی حرارت قرار می‌‌دهیم، یا حتی غذای گرم در آن‌ها می‌ریزیم، باقی‌مانده مواد شیمیایی مایع ظرفشویی، در اثر حرارت به آسانی با مواد غذایی ترکیب شده و همراه با غذا، وارد بدن انسان می‌شوند.

به این ترتیب، به دلیل استفاده نکردن از مایع ظرفشویی با غلظت مناسب، معده و روده به طور مستقیم در معرض این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند و به مرور زمان ممکن است، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد شود.

خطرات مایع ظرفشویی برای بدن

 

مایع ظرفشویی از ترکیبات آلی بسیار قوی تشکیل شده است و این ترکیبات منجر به نابودی انواع لکه‌های روغن و انواع کثیفی‌ها می‌شوند و حتی می‌توانند غذای چسبیده را به راحتی از روی ظروف پاک کنند! کافی است فقط یک مرتبه، یک ظرف روغنی خشک شده که غذای سوخته هم به آن چسبیده باشد را با مایع ظرفشویی بشویید تا با قدرت پاک‌کنندگی این ماده شیمیایی آشنا شوید.

حال درک آن بسیار آسان‌تر است که وقتی ماده‌ای با چنین قدرتی، وارد روده‌ی انسان می‌شود و در تماس با سلول‌ها و مخاط‌های موجود در دیواره‌ی روده قرار می‌گیرد می‌تواند با بدن انسان چه کند!

هر چند که این مخاط‌ها از ضخامت کافی برای مقابله با مواد مضر برخوردارند، ولی با ورود تدریجی ته مایع ظرفشویی به روده، در طولانی مدت، این نگرانی را به وجود می‌آورد که روده‌ی انسان تا چه حد می‌تواند در برابر چنین ماده‌ی شیمیایی قدرتمندی مقاومت از خود نشان دهد.

مهم ترین نکته آن است که بدانیم مواد شیمیایی وقتی می‌توانند بر بدن ما اثرات جدی به جا گذارند که با غلظت کافی وارد بدن شوند؛ به همین دلیل، هر چقدر مایع ظرفشویی مورد استفاده، غلظت بیشتری داشته باشد و آبکشی ظروف نیز به درستی انجام نگیرد، به دلیل چسبندگی بیشتر ته مایع شیمیایی بر روی ظروف و در نتیجه ورود میزان قابل توجه این موارد به بدن خود را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهیم.

برای پاک کردن کامل مایعات ظرفشویی غلیظ از روی ظروف نیاز به صرف زمان بیشتر و استفاده قابل توجهی آب برای آبکشی ظروف با توجه به بحران کم آبی داریم.

مایع ظرفشویی هوم پلاس با غلظت مناسب و پاک کنندگی فوق العاده و با استفاده از فرمولاسیون منحصر به فرد خود توانسته است این مشکل را به راحتی حل نماید.

برند هوم پلاس با نگاه ویژه به حفاظت از سلامت مخاطبانش مایع ظرفشویی با غلظت مناسب و توان آبکشی سریع و آسان را تولید نموده . استفاده از این مایع ظرفشویی این اطمینان را می‌دهد که به دلیل دارا بودن غلظت مناسب، پس از آبکشی به راحتی از روی ظروف پاک می‌شود و هیچ ته مایعی وارد بدن نخواهد شد.


«با عوارض خوردن مایع ظرفشویی بیشتر آشنا شوید!»


خطرات استفاده از مواد شوینده ظروف بسیار غلیظ

 

خطرات استفاده از مواد شوینده ظروف بسیار غلیظ

 

با اینکه استفاده از مواد شوینده و پاک کننده غلیظ می‌تواند عطر ماندگارتری داشته باشد یا مثلا بیشتر کف کند، اما می‌تواند عوارض نامطلوب و جبران‌ناپذیری بر سلامتی ما داشته باشد.

ترکیبات مواد شوینده و پاک کننده در محلول‌های شستشو اینگونه طبقه بندی می شوند: غیر یونی، آنیونی یا کاتیونی. مواد شوینده غیر یونی و آنیونی به ندرت سمی و تحریک کننده هستند؛ اما مواد شوینده کاتیونی حاوی میزان بیشتری از مواد سمی هستند که از نظر سمیت کم هستند، گرچه ممکن است از نظر تحریک کنندگی نسبتاً ملایم باشند. بیشتر سموم جدی با مواد شوینده کاتیونی همراه هستند.

مواد شوینده آنیونی و غیر یونی در شامپوها، مایع ظرفشویی و مواد شوینده لباسشویی یافت می‌شود. مواد شوینده کاتیونی شامل ترکیبات آمونیوم چهارم هستند و ممکن است در پودر‌های ماشین ظرفشویی، نرم کننده پارچه، برخی محصولات مو و ضدعفونی کننده‌ها یافت شوند. پودرها و قرص‌های ماشین ظرفشویی نیز به طور معمول بسیار قلیایی هستند.

این مواد شوینده خانگی ممکن است برای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه که عادت به لیسیدن خود دارند بسیار خطرناک باشد. آغشته شدن بدن آن‌ها به میزان کمی از این مواد کافیست تا آن‌ها را مسموم کند. مواد شیمیایی، مسموم کننده و حتی حساسیت زایی که در پاک کننده ها و شوینده‌‌های غلیظ مثل مایع ظرفشویی وجود دارد، نه تنها بعد از چرخه شستشو و بهداشت البسه، ظروف و سطوح بر آن‌ها باقی می‌مانند، بلکه می‌توانند به طور بالقوه به پوست شما نفوذ کنند، به خصوص وقتی این سطوح در زمان تماس با بدن هنوز مرطوب باشند. به عنوان مثال، هر بار که عرق می‌کنید (به خصوص در نزدیکی کشاله ران یا زیر بغل) بدن شما مواد شوینده موجود در پارچه لباس را جذب می کند!

از طرفی میزان زیاد آمونیاک در شوینده‌های غلیظ در بهداشت سطوح و بهداشت البسه و ظروف باعث کاهش سطح ایمنی بدن و آسیب به ریه‌‌ها می‌شود. تماس این مواد شیمیایی غلیظ ممکن است منجر به تهوع، بی‌اشتهایی و افسردگی منجر به استفراغ، اسهال و یا بیش فعالی فرد شود. دستگاه گوارش ممکن است دچار ضعف شود و در نتیجه باعث ایجاد اختلال در دستگاه گوارش گردد. علاوه بر این تماس این مواد با پوست می‌تواند عواقبی مثل خارش، آلرژی و اگزما را در بر داشته باشد.

استفاده بی‌رویه از این مواد شوینده به تخریب و مسمومیت زیست محیطی می انجامد و این آلودگی ها در چرخه‌ای بزرگ خاک، آب، هوا و سیستم غذایی انسان و دیگر جانداران را تحت تاثیر و آلودگی قرار می‌دهند. با توجه به این موارد بهتر است در زمان خرید و استفاده از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی به میزان غلظت و درصد پاک‌کننده‌های شیمیایی در آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم و به دنبال شوینده‌ای با غلظت مناسب بگردیم.

اهمیت غلظت مناسب مایع ظرفشویی

 

غلظت بالای مایع ظرفشویی، به عقیده بسیاری از کارشناسان، نه تنها تاثیر زیادی بر توان پاک‌کنندگی آن می‌گذارد، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. توان پاک‌کنندگی بالا به معنی پاک شدن تمام چربی‌ها و لکه‌های سرسخت از روی ظروف است، که این یکی از شعارهای موردعلاقه‌ی تولیدکنندگان مایع ظرفشویی محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان تولید اعتقاد دارند که غلظت بالای مایع ظرفشویی باعث می‌شود از شوینده کمتری استفاده‌ ‌کنید ولی پاک‌کنندگی بیشتری نصیبتان شود. پس برای زمان طولانی‌تری می‌توانید از یک مایع ظرفشویی استفاده کنید و حجم بیشتری از ظرف‌ها را با آن بشویید.

دسته‌ی دیگر، با کنار گذاشتن اهمیت غلظت مناسب، بر این عقیده‌اند که مایع ظرفشویی باید توان کف‌کنندگی بالایی داشته باشد و برای این ویژگی فرمولاسیون‌هایی را امتحان می‌کنند که در آن‌ها عناصر تثبیت کننده‌ی کف و افزایش‌ دهنده غلظت وجود دارند. کف کردن مایع ظرفشویی به معنی قدرت پاک‌کنندگی بیشتر و مقدار مصرف کمتر است. از طرف دیگر هر دو طرف بر این واقعیت توافق دارند که مایع ظرفشویی باید بسیار سریع و آسان از روی ظروف پاک شود، یعنی همان آب‌کشی آسان و سریع.

بایستی این را هم اضافه کرد که بسیاری از مخالفان فرمولاسیون‌های جدید بر این عقیده هستند که بایستی از مواد شیمیایی، نگه‌دارنده‌ها یا مواد معطر کمتری در محصولات بهداشتی استفاده کرد، چون هر یک از این مواد در طولانی مدت به سلامتی ریه‌ها و پوست و انواع خاصی از ظروف آسیب می‌زنند.

نگاه عمومی توصیه می‌کند که از محصولات شوینده با غلظت بالا استفاده کنیم چراکه به صرفه‌ترند؛ اما اگر این محصولات به سلامتی ما، خانواده و به خصوص فرزندانمان آسیب بزنند چه؟ آسیب‌ ناشی از مواد شوینده به سرعت ایجاد نمی‌شوند و ممکن است توجه ما را به خود جلب نکند. اما کافی است یک تصویر تکراری را به یاد آورده و اندکی به آن فکر کنیم.

تصویر یک لیوان چای که یک لایه‌ی نازک روغن بر روی سطح آن نشسته است! فکر می‌کنید دلیل وجود این چربی به روی سطح چای چیست؟ مگر نه اینکه فنجان‌ها را کاملا شسته‌اید و پس از آبکشی، آن‌ها را خشک کرده‌اید؟ معمولا برای دم کردن چای از آب تصفیه‌شده استفاده می‌کنید و سماور یا چای‌سازتان هم جرم‌گیری شده و تمیز است. شک نداشته باشید که این چربی‌ها بازمانده مایع ظرفشویی است که به وسیله آب‌کشی از روی فنجان‌ها پاک نشده است.

غلظت مناسب مایع ظرفشویی هوم پلاس

با درنظر گرفتن تمام این این موارد، کدام مایع ظرفشویی را انتخاب کنیم؟ مایع ظرفشویی هوم پلاس دارای فرمولاسیونی است که نه آنقدر غلظت بالایی دارد تا به شکل چربی بر روی ظرف‌ها باقی بماند و نه آن‌قدر کف می‌کند که فرآیند آبکشی را سخت و طولانی کند. مایع ظرفشویی هوم‌پلاس با غلظت مناسب و فرمولی جادویی و بی‌همتا نه تنها توان پاک‌کنندگی بالایی دارد، بلکه حساسیت کمتری در پوست ایجاد می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه شما مایع ظرفشویی هوم‌ پلاس را نمی‌بلعید؛ چون به دلیل دارا بودن غلظت مناسب، با یک آبکشی آسان و سریع دیگر اثری از آن بر روی ظرف‌های شما باقی نمی‌ماند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.