هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / ۵ ماده طبیعی که شوینده یا پاک کننده خوبی هستند!
شوینده های طبیعی
1398/11/24

۵ ماده طبیعی که شوینده یا پاک کننده خوبی هستند!

برای تمیزکردن هر نوع آلودگی، یک پاک کننده طبیعی وجود دارد. این هدیه طبیعت است به ما که به استفاده از مواد شوینده و پاک کننده های شیمیایی گاه مخرب عادت کرده‌ایم. با این حال استفاده از این مواد طبیعی هر روز در حال گسترش است و با آشنایی با فواید و مزیت‌های این مواد بیشتر می توان در نظافت منزل استفاده کرد. در این مطلب به معرفی این شوینده و پاک کننده‌های طبیعی می پردازیم.

  • لیمو

لیمو بوی بد دستان شما را بعد از کارهای آشپزخانه از بین می‌برد. سیر، پیاز یا گوشت، بوی بدی را در دستان سرآشپز ایجاد می‌کنند و لیمو راه حل آن است. می‌توانید بسیاری از وسایل آشپزخانه خود را را با لیموترش به راحتی پاک کنید. با ترکیب لیمو و جوش شیرین محلولی جادویی برای نظافت منزل به دست می‌آورید.

شوینده قوی
  • نمک

با استفاده از نصف فنجان نمک و یک لیوان آب گرم، چاه گرفته خانه و آشپزخانه را باز کنید. ذرات ریز نمک دارای قدرت سندبلاست هستند و می‌توانند موادی که باعث گرفتگی چاه شده است را از بین ببرند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک قاشق غذاخوری نمک، از روی ماهیتابه، گاز و سینک چربی زدایی کنید. مقداری نمک را روی چربی‌های داخل ماهی‌تابه بریزید و سپس با یک دستمال یا یک اسفنج مرطوب و تمیز چربی زدایی کنید.

  • روغن های طبیعی

وجود روغن‌های طبیعی در هر خانه ضروری و مفید است. غیر از مصارف پخت و پز یا سلامت پوست و مو می‌توانید از روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون و کنجد به عنوان شوینده و برای برق انداختن کاشی و سرامیک استفاده کنید. بدین صورت که با آغشته کردن دستمال به مقدار کمی از روغن و کشیدن بر سطوح، به برق انداختن کاشی و سنگ و چوب بپردازید.  هچنین برای پاک کردن کابینت‌های آشپزخانه و روکش های چرمی نیز می‌توانید از روغن های طبیعی استفاده کنید و نتیجه اعجاب انگیز آن را ببینید.

  • آب جوش

در دسترس‌ترین شوینده که می‌تواند شما را در امور نظافت منزل یاری رساند آب جوش است. شما می‌توانید با آب جوش، کدری و ماتی سرامیک‌ها را از بین ببرید، به برق انداختن کاشی‌ها، تمیز کردن سرامیک‌ها و... بپردازید. همچنین ریختن آب جوش در سینک به خوبی چربی زدایی می‌کند. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید می‌توانید سرکه، جوش شیرین و آب جوش را مخلوط کرده و از کارایی این محلول شگفت انگیز، نهایت استفاده را ببرید

  • خاکستر

خاکستر یک شوینده قدیمی و خیلی قوی برای ظروف آشپزخانه و چربی زدایی است. در گذشته از خاکستر به عنوان مایع ظرفشویی امروزی استفاده می‌شد. در حال حاضر نیز، علی الخصوص در مواقعی که به پیک‌نیک و گردش در طبیعت می‌رویم و به مواد شوینده دسترسی نداریم، با استفاده از خاکستر می‌توان ظروف و دست‌ها را تمیز کرد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه برای “۵ ماده طبیعی که شوینده یا پاک کننده خوبی هستند!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.