هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / چطور در خانه برای از بین بردن ویروس کرونا، مایع ضدعفونی‌ کننده تهیه کنیم؟
تهیه مایع ضدفونی کننده در خانه
1399/02/13

چطور در خانه برای از بین بردن ویروس کرونا، مایع ضدعفونی‌ کننده تهیه کنیم؟

به توصیه سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل بیماری کرونا، ویروس کرونا می‌تواند ۳ روز روی سطوح باقی بماند و در برخی از سطوح حتی بیشتر از ۳ روز! می‌دانید که الکل ۷۰ درصد طبی اتانول یکی از مهمترین موادی است که می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، اما آیا در شرایط کنونی دسترسی به الکل برای همه افراد آسان و امکان‌پذیر است؟ به همین دلیل می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانیم در خانه با کمک مایع سفید کننده، محلول ضدعفونی کننده بسازیم؟

مایع سفید کننده‌ بر پایه‌ی کلر، ماده‌ی ضدعفونی کننده‌‌ای ارزان و قابل دسترس برای همگان است که می‌تواند به راحتی میکروب‌ها و ویروس‌های خطرناک مثل ویروس کرونا را از بین ببرد.

قبل از شروع به استفاده از مایع سفید کننده، باید بدانید که اینگونه محصولات دارای قابلیت خورندگی بوده و به پوست، پارچه و سطوح آسیب زده و از طرفی بخارهای سمی تولید می‌کنند.

بنابراین حتماً پیش از استفاده از سفید کننده حتماً آن را رقیق نموده و دقت داشته باشید که با سایر مواد شیمیایی هرگز ترکیب نشوند.

تهیه محلول ضدعفونی خانگی با استفاده از سفید کننده برای مقابله با کرونا

تهیه‌ی محلول سفید کننده برای تمیزکردن و ضدعفونی کردن خانه کار بسیار آسانی است. کافی است که موارد زیر را تهیه نمایید:

  • یک اسپری آب پاش پلاستیکی یا یک ظرف شیشه‌ای در دار
  • یک پیمانه اندازه‌گیری
  • دستکش ظرفشویی
  • مایع سفید کننده
  • آب

 تهیه‌ی محلول سفید کننده جهت ضدعفونی محیط در برابر کرونا

 برای تهیه‌ی محلول ضدعفونی کننده باید محیطی را انتخاب کنید که دارای تهویه‌ی مناسب بوده و بتوانید پنجره‌ها را باز نگهدارید. مایع سفید کننده دارای بخار سمی است و هرگز در محیط‌های کوچک که تهویه مناسب ندارند، نباید از آنها استفاده کرد.

در زمان تهیه‌ی این محلول، لباس و کفش قدیمی به تن کنید، زیرا در صورت ریختن مایع سفید کننده روی آن لکه دار خواهد شد. موهای خود را جمع کرده و حتماً از دستکش استفاده کنید و ترجیحاً از ماسک استفاده کنید تا بخار حاصل را استنشاق نکنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی محلول ضدعفونی کننده

برای تهیه‌ی محلول ضدعفونی کننده از سفید کننده، به ۶۰ میلی لیتر مایع سفید کننده به ازای ۵ لیتر آب نیاز دارید.

  • مایع سفید کننده را درون اسپری آب پاش یا ظرف شیشه‌ای در دار بریید و سپس آب را به آن  اضافه کنید. مخلوط کردن محلول به این شکل مانع از پاشیده شدن آن به اطراف خواهد شد. اگر محلول روی پوست بدن پاشیده شد با یک دستمال نرم آن را به آرامی پاک کنید و با آب بشویید.
  • بعد از مخلوط شدن آب و مایع سفید کننده و پس از هر بار استفاده باقی مانده محلول را در کابینت نگهداری کنید و برای هر بار استفاده مجدد از آن، کمی ظرف حاوی محلول را تکان دهید. حالا محلول آماده‌ی استفاده است .

برای تهیه محلول ضدعفونی کننده با استفاده از سفید کننده غلیظ هوم پلاس، کافیست ۴ پیمانه از محصول که معادل ۶۰ میلی لیتر است را با ۵ لیتر آب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که درب محصول، پیمانه آن است.

 

گردآورنده: پگاه باقری – کارشناس توسعه برند هوم پلاس

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.