هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشو با ماشین ظرفشویی / روشی ساده جهت انتخاب مایع ظرفشویی
مایع ظرفشویی
1398/12/25

روشی ساده جهت انتخاب مایع ظرفشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید ببینید بین این همه تبلیغ که برای مایع ظرفشویی وجود دارد، کدام یک را انتخاب کنید تا بر اساس تبلیغات بعضاً کاذب، انتخاب درستتری داشته باشید.

 ما به شما یک راه ساده، همراه با یک آزمایش ساده که قابلیت انجام در هر مکانی را داشته باشد، نشان می دهیم.

نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

شما از یک مایع ظرفشویی چه انتظاراتی دارید؟

علی القاعده بیشترین و مهمترین انتظاری که اغلب مصرف کنندگان از یک مایع ظرفشویی مناسب برای شستشوی ظروف دارند، این است که از بین برنده خوبی برای چربی های به جای مانده از مواد غذایی باشد، بوی ناشی از باقیمانده مواد غذایی را از بین برده و در عین حال در حد مطلوبی بوی خوشایندی از خود در حین شستشو و بعد از شستشو بر روی ظروف بر جای گذارد، و مهمتر  اینکه اگر بر حسب عادت اشتباه از دستکش استفاده نشده باشد ، اثرات مخرب بروی پوست دستها ایجاد نکند، مقرون به صرفه باشد و در حین شستشو مقدار مناسبی کف ایجاد کند.

 مورد مهمی که میتواند به طور کیفی تا حدی نشان دهنده کارایی بهتر و مناسبتر مایعات ظرفشویی باشد و کمیتی که بتوان از روی آن ،مایع ظرفشویی مناسب را پیدا کرد این است که  با یک مقدار ثابت از مایع ظرفشویی، چه تعداد از ظروف در حجم های تقریبا یکسان را می توان شست؟

 برای تعیین این شاخص، با یک آزمایش ساده به شما آموزش دهیم که بتوانید بر اساس معیار کیفیت شستشوی بهتر، از میان مایعات ظرفشویی انتخاب مناسبتری داشته باشید.

 ابتدا در یک لیوان به حجم حدود ۲۰۰ سی سی( لیوان های دسته دار مدل فرانسوی) دو قاشق غذاخوری سرپر از مایع ظرفشویی را ریخته و روی ان آب بریزید و با قاشق کاملا هم بزنید. جوری که مخلوط یکنواخت داشته باشید. خیلی تند هم نزنید که کف کند. حالا بعد از اینکه باقیمانده غذا را از روی ظروف پاک کردید، مقداری آب گرم از شیر ظرفشویی یا روی یک وسیله گرمایشی مثل اجاق گاز آب را گرم کنید و روی ظروف بریزید و چند دقیقه صبر کنید.  سپس اسفنج یا اسکاچ را در لیوان محتوی محلول برای چند دقیقه قرار داده و بعد از جذب محلول و متورم شدن، اسفنج را خارج کرده و ظرفها را با یک روش مشخص بشویید.

 تا جایی مایع ظرفشویی می تواند شستشوی ظروف را انجام دهد که به اصطلاح محلول حاصل از آن بر روی ظروف کف تولید نماید. وقتی محلول کف در آن دیگر به کناره لیوان کشیده شد و به اصطلاح گردابی خالی از کف ایجاد شد،  این بدان معنا است که مایع ظرفشویی مذکور دیگر توانایی پاک کنندگی ظروف را ندارد. حالا تعداد ظروفی را که با ان مایع ظرفشویی شسته را بشمارید، این روش را با مایع ظرفشویی دیگری که قصد امتحان کردن آنرا جهت انتخاب در بهتر بودن کیفیت دارید، امتحان کنید و تعداد ظروف شسته شده را مورد ارزیابی قرار دهید.

تعداد ظروفی را که توانسته اید با  هرد مایع ظرفشویی شسته اید را در نظر و  و با هم مقایسه کنید ( از نظر تعداد).

 در این مقایسه علاوه بر در نظر داشتن تعداد ظروف می توان ایجاد بوی خوش و ماندگاری آن پس از شستشو، از بین بردن بوی بد غذا و سازگاری با پوست دست، میزان کف کنندگی  و موارد دیگری که از یک مایع ظرفشویی انتظار دارید را مقایسه نمایید.

 با این روش ساده و خانگی می توانید به صورت کیفی مایعات ظرفشویی بازار راکه ادعاهای مختلفی در پاک کنندگی دارند را  اینگونه آزموده و انتخاب نمایید.

 توصیه می‌کنیم در هنگام استفاده از هر گونه شوینده خانگی با دست، حتماً از دستکش استفاده کنیم.

  بنفشه فرازمند، كارشناس مسئول تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.