هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / روش‌های تمیز کردن و برق انداختن گل‌های مصنوعی
روش‌های تمیز کردن و برق انداختن گل‌های مصنوعی
1399/12/02

روش‌های تمیز کردن و برق انداختن گل‌های مصنوعی

یکی از دغدغه‌های خانم‌های خوش‌سلیقه و کدبانو، تمیز کردن و پاک کردن گرد و غبار از روی گل‌های مصنوعی است. بسیاری از افراد از گل‌های مصنوعی با رنگ‌های متنوع، با هدف افزایش انرژی مثبت در محیط خانه استفاده می‌کنند. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون و تزیین خانه، گل‌های مصنوعی هستند؛ زیرا، این دسته از گل‌ها نیاز به مراقبت خاصی مانند نور یا آبیاری ندارند و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن‌ها شده است. خبر خوب این است که هوم ‌پلاس قصد دارد در این مقاله برخی از روش‌های آسان جهت تمیز کردن گل‌های مصنوعی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه، روش‌های خاکروبی از سطوح گل‌های مصنوعی جمع‌آوری شده است.

تمیز کردن گل مصنوعی

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش‌های خانگی تمیز کردن گل مصنوعی، استفاده از سشوار است. اما، لازم است قبل از استفاده از آن، چند نکته را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر است:

  • سشوار را در سردترین دما قرار دهید.
  • تمیز کردن گل مصنوعی با سشوار را در فضای آزاد انجام دهید تا گرد و غبار معلق و برداشته شده از سطح گل‌ها، بر روی سایر وسایل خانه ننشیند.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از قلاب پر

با استفاده از پر می‌توانید گلبرگ‌های گل مصنوعی را تمیز کنید. البته به شرطی که گل‌ها زیاد کثیف نباشند و فرآیند تمیز کردن به صورت هفتگی انجام شود. تنها ایراد این روش این است که تنها سطوح گل‌ها تمیز می‌شود و گرد و غبار درون شیارها باقی خواهد ماند. در این تکنیک می‌توانید از پر شترمرغ استفاده کنید؛ زیرا این پر دارای خاصیت الکترواستاتیک است.


مقاله مرتبط: پاك كردن چربی کابینت چوبی

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از دستمال نم‌دار

یکی از راه‌های کاربردی برای تمیز کردن گل‌ها مصنوعی، استفاده از یک دستمال پارچه‌ای و مرطوب است که می‌توانید با کمک آن، تمامی گرد و غبارهای موجود را از سطوح گل‌ها پاک کنید، بدون آنکه آسیبی به آن وارد شود. یکی از معایب این روش، زمان‌بر بودن آن است.

 

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از نمک

در گذشته، برای تمیز کردن گل مصنوعی از نمک‌های دانه درشت استفاده می‌کردند. برای مثال، مقداری نمک دانه درشت را درون یک کیسه کاغذی یا پلاستیکی بزرگ می‌ریختند و گل‌ها را در آن قرار می‌دادند. سپس، شروع به تکان دادن کیسه می‌کردند تا دانه‌های نمک، کثیفی و گرد و غبار را از روی گل‌ها جدا کند. در صورت دسترسی نداشتن به نمک، می‌توانید از سه قاشق غذاخوری برنج خشک یا پودر ذرت استفاده کنید.

تمیز کردن گل مصنوعی به وسیله بخار

دستگاه بخار را بر روی بخار سرد تنظیم کنید. سپس، گل‌ها را به صورت دورانی در مقابل دستگاه بچرخانید تا بخار به طور کامل وارد گلبرگ‌ها شود. سپس، با استفاده از یک تکه پارچه نازک، سطوح گل را از گرد و غبار تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن گل‌های فلزی

از آن جهت که گل‌های فلزی مقاوم‌تر و با دوام‌تر از گل‌های ابریشمی و پلاستیکی هستند، می‌توانید به راحتی آن را با استفاده از یک دستمال میکرو فایبر نم‌دار تمیز کنید. دستمال‌های نانو، بهترین انتخاب برای تمیز کردن گل‌‌ مصنوعی فلزی هستند.

نحوه تمیز کردن گل‌های مصنوعی شیشه‌ای

تمیز کردن گل‌ مصنوعی با استفاده از قلم‌مو

یک قلم‌مو نرم و تمیز انتخاب کنید و گل‌ها را از بالا به سمت پایین تمیز کنید. از مزیت‌های تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از قلم‌مو، می‌توان به زمان‌بر نبودن آن و تمیزی بیشتر شکاف‌ها اشاره کرد.

تمیز کردن گل‌ مصنوعی با استفاده از آب‌لیمو

می‌توانید یک بطری را با آب‌لیمو پر کنید و مقداری از آن را بر روی‌ گل‌ها اسپری کنید. آب‌لیمو حاوی اسیدسیتریک است که باعث تخریب گرد و غبار می‌شود و تمامی آن‌ها را از بین می‌برد. بهتر است برای کثیف نشدن محیط اطراف گلدان، یک حوله ضخیم یا پارچه کلفت زیر گلدان پهن کنید.

تمیز کردن گل‌ مصنوعی شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌ پاک‌کن

مقداری شیشه پاک‌کن بر روی گل‌ها اسپری کنید و به مدت ۳۰ دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید. شیشه پاک‌کن‌ها حاوی آمونیاک هستند و نور خورشید باعث فعال‌تر شدن آمونیاک می‌شود. همچنین، رنگ گل‌ها باز خواهد گشت.


قیمت انواع شیشه پاک کن و شیشه شوی هوم پلاس


تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری کردن

یک شیشه پاک‌کن خالی تهیه کنید و درون آن را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. سپس، محلول را بر روی گل‌ها اسپری کنید. آنقدر این فرآیند را تکرار کنید تا تمامی گرد و غبار و آلودگی از لا‌به‌لای گل‌ها خارج شود. برای تهیه محلول، تنها کافی است ۶/۵ اسپری را با آب جوشیده و ۶/۱ آن را با مایع ظرفشویی ملایم و باکیفیت پر کنید. سپس بر روی گل‌ها اسپری نمایید. قبل از تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از آب و مایع ظرفشویی، بهتر است گل‌ها را به فضای آزاد یا حمام انتقال دهید تا آب اضافی و آلودگی ناشی از گرد و غبار گل‌ها بر روی فرش‌ها یا سرامیک‌ها نریزد. همچنین، می‌توانید یک پتو یا حوله ضخیم در زیر گلدان‌ها قرار دهید و یا یک ظرف شیشه‌ای بزرگ در زیر گلدان‌ها قرار دهید تا آب‌های اضافی باعث کثیفی بخش‌های دیگر خانه نشود. همچنین، می‌توانید از آب و سرکه به جای محلول آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری کردن

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری تمیز کننده‌ی گل

یکی از سریع‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تمیز کردن گل مصنوعی، استفاده از اسپری گل مصنوعی است. از معایب این روش، گران قیمت بودن اسپری‌ها است. از دیگر معایب این روش، تولید محدود اسپری‌ها و دسترسی دشوار به آن‌ها است. به طور کلی، اگر به دنبال راهی سریع برای تمیز کردن گل مصنوعی هستید، اسپری‌ها بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نوع اسپری‌ها بسته به نوع گل‌ها متفاوت است و با توجه به حجم و نوع، قیمت متفاوتی دارند. این اسپری‌ها بدون هیچ دردسری باعث تمیزی بیشتر گل‌ها می‌شوند. در این روش، تنها کافی است مقداری از اسپری مخصوص را بر روی تمام نقاط گل اسپری کنید. با اینکار، گل‌های مصنوعی برق خواهد افتاد و تا مدت زیادی تمیز خواهد ماند. از سوی دیگر، تمیز کردن گل مصنوعی با اسپری مخصوص، باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.

تمیز کردن گل شیشه‌ای با شستشوی دستی

یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن گل مصنوعی، شستشوی دستی آن است. برای تمیز شدن گل‌ها در این روش، کافی است آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب ولرم و مایع ظرفشویی قرار دهید. سپس، با آب سرد آبکشی نمایید. به هیچ عنوان از شوینده‌های شیمیایی قوی و یا وایتکس برای تمیز کردن و پاک کردن گرد و غبار از سطوح گل‌های مصنوعی استفاده نکنید. همچنین، آب گرم در حین شستشو، باعث تغییر رنگ و باز شدن چسب گل‌ها می‌شود.


خرید مایع ظرفشویی هوم پلاس


نکات پایانی برای تمیز کردن گل‌ مصنوعی

همانطور که متوجه شدید، روش‌های مختلفی برای تمیز کردن گل‌های مصنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها بیشتر از سایر روش‌ها کارآمد خواهد بود. اما در نهایت، انتخاب روشی مناسب تا حد زیادی به ظریف بودن گل‌ها بستگی دارد؛ زیرا، گل‌های ظریف برای تمیز شدن نیاز به لمس لطیف‌تری دارند. بنابراین، بهتر است که قبل از تمیز کردن گل مصنوعی، نکات زیر را در نظر بگیرید:

نکات پایانی برای تمیز کردن گل‌ مصنوعی
  • برای تمیز کردن گل‌های ظریف از شوینده‌های قوی یا روش‌های خشن استفاده نکنید.
  • قبل از تمیز کردن تمام گل‌ها، روش انتخابی را بر روی یک گل امتحان کنید تا مطمئن شوید که محلول و یا روش انتخابی، آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند. سپس، روش انتخابی را بر روی بقیه گل‌ها اجرا کنید.
  • تحت هیچ شرایطی از آب داغ یا بخار داغ برای تمیز کردن گل مصنوعی استفاده نکنید؛ زیرا، حرارت و یا آب داغ باعث از بین رفتن چسب، باز شدن گلبرگ‌ها و یا تغییر رنگ آن‌ها می‌شود و در نهایت، آن‌ها خراب خواهند شد.
  • استفاده از شوینده‌های شیمیایی یا وایتکس، آسیب‌های جبران ناپذیری به گل‌ها وارد خواهد کرد.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.