هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / چطور از شر بوی بد یخچال خلاص شویم؟
1398/12/25

چطور از شر بوی بد یخچال خلاص شویم؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که با اشتها و گرسنگی در یخچال را به دنبال غذایی خوشمزه باز کنی و به جای آن با بوی بد یخچال رو به رو شوی. بویی که حتی ممکن است بعد از بستن در یخچال تا مدت‌ها در آشپزخانه و خانه بماند. به همین خاطر یکی از مهمترین مراحل در نظافت آشپزخانه و نظافت خانه تمیز کردن یخچال و استفاده از محلول‌هایی برای ضدعفونی، پاک کردن و زدودن این بوی بد از آن است. در این مطلب به چند راهکار برای این موضوع اشاره می کنیم.

در نظافت منزل و نظافت آشپزخانه قدم اول را باید شجاعانه بردارید و سراغ یخچال بروید. این کار اول سخت به نظر می‌آید اما بلافاصله می‌فهمید که کاری ساده است. تمام مواد غذایی و ظروف حاوی خوراکی ها را از یخچال خارج کنید. مواد غذایی که ممکن است در حال خراب شدن باشند یا تمام آن‌هایی را که ظرف چند روز آینده می‌توانید مصرف کنید از هم جدا کنید. مواد کهنه و قدیمی را دور بیندازید و مواد جدید را در ظرف‌های خنک کننده ( یا با کاورهای یخ) بپوشانید. بعد از آن یخچال را از برق بکشید. قفسه و کشوها را بیرون بیاورید و در داخل سینک آشپزخانه یا حمام بگذارید تا جاهای دیگر را خیس نکنند و آن‌ها را به محلول ضد عفونی آغشته و پاک کنید. در این حین بگذارید اگر در یخچال برفکی ایجاد شده کاملا ذوب شده و از بین برود.

بوی بد یخچال

از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید

خوشبختانه، برای این کار راه حلی بسیار ساده وجود دارد که از مرحله تخلیه یخچال و برفک زدایی راحت تر است: جوش شیرین!

در و دیواره یخچال خالی را  با محلول ۱۵ میلی لیتر (۱ قاشق غذاخوری) جوش شیرین و ۱ لیتر آب گرم پاک کنید یا از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.

از تکرار آن پیشگیری کنید

برای متوقف کردن بوی بدی که ممکن است در آینده در یخچال به وجود بیاید ، یک ظرف باز جوش شیرین را را درون یخچال بگذارید. این می تواند تا حدود سه ماه از ایجاد بوی بد در یخچال جلوگیری کند و بعد از سه ماه باید تعویض شود. پس زمان قرار دادن آن در یخچال را به خاطر بسپارید.

کاملاً پاک کنید

برای جلوگیری از ایجاد مداوم بو در یخچال، باید یخچال خود را مرتباً با پاک کردن تمام سطوح داخلی با یک پارچه مرطوب و محلول ضدعفونی کننده یا چندمنظوره تمیز کنید و با یک پارچه نرم آن را به خوبی خشک کنید. قسمت بیرونی را با محلول مایع شستشو تمیز کنید و هر قسمت فلزی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

دسته بندی کنید

سعی کنید مواد غذایی را در دسته بندی‌های مشابه کنار هم قرار دهید و هر کشو و طبقه را به یک دسته خاص اختصاص دهید. بهتر است مواد غذایی با دسته بندی ‌های متفاوت به طور طولانی کنار هم قرار نگیرند. نظافت یخچال به دلیل محیط مرطوب و حجم زیاد مواد غذایی باید دائما مورد توجه باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.