هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشوی لباس / لباس های تولید شده از پارچه های مختلف را چگونه بشوییم؟ (قسمت دوم)
پارچه های مختلف
1398/05/12

لباس های تولید شده از پارچه های مختلف را چگونه بشوییم؟ (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب به معرفی انواع پارچه ها پرداخته و نحوه شستن لباس های تولید شده از این پارچه ها را شرح دادیم. در ادامه در مورد سایر پارچه ها و طریقه شستشو آن ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پشم

پارچه های پشمی جزو مهمترین ترین پارچه هایی است که در تولید لباس های گرم و در فصول سرما برای تولید کت، کلاه و... مورد استفاده قرار می گیرد.

لباس های پشمی نیز اکثرا قابلیت شستشه شدن به وسیله پودر ماشین لباسشویی در ماشین را دارند. ولی برای کسب اطمینان حتما پیش از شستشو، برچسب راهنمای متصل به لباس را مطالعه کنید.

نکته ای که در مورد این لباس ها می توان با اطمینان گفت این است که به هیچ عنوان نباید لباس های پشمی را با خشک کن، خشک کرد.

ریون

پارچه ریون از دسته منسوجات مصنوعی است، که از ترکیب خمیر چوب و چند ماده شیمیایی دیگر تولید می شود. شستشو با دمای بالا و در معرض گرما قرار گرفتن موجب از بین رفتن تدریجی رنگ آن می شود.

چنانچه قصد دارید لباس های ریون را با ماشین لباسشویی بشویید، حتما تنظیمات آن را بر روی آب سرد قرار داده و پس از شستشو در هوای آزاد خشک کنید.

نایلون

نایلون یکی دیگر از پارچه های مصنوعی است که بر پایه پلاستیک بوده و از پلیمرهای موجود تولید می شود. نایلون که بین دهه ۴۰ تا ۵۰ میلادی برای اولین بار تولید شد، ابتدا در تولید مسواک و جوراب استفاده می شد. ولی اکنون می توان رد پای آن را در بسیاری از وسایل مصرفی دنبال کرد.

مانند سایر مواد مصنوعی، نگهداری از نایلون نیز بسیار آسان است. لباس های نایلونی را می توان در ماشین لباسشویی و با آب گرم یا سرد شست.

نکته : توصیه می کنیم لباس های نایلونی سفید رنگ را با آب سرد بشویید و برای خشک کردن آن ها نیز از خشک کن با حرارت کم استفاده کنید تا روی لباس چروک نیفتد.

ابریشم

حتما می دانید که ابریشم یکی از لوکس ترن و با ارزش ترین نوع پارچه های موجود در جهان محسوب می شود.

این پارچه ها یا بصورت کاملا طبیعی و یا ترکیبی، از الیاف پیله های کرم ابریشم تولید و ساخته می شوند.

باتوجه به ماهیت ظریف لباس های تولید شده از ابریشم، اکثر آنها باید خشکشویی شوند.

انجمن ابریشم بریتانیا بر این باور است که میتوان لباس های ابریشمی را با آب گرم و مواد شوینده بسیار ملایم شست.

آن ها معتقدند که حتی برخی از لباس های ابریشمی را میتوان با ماشین لباسشویی تمیز کرد.

اما بهتر است این کار را به خشکشویی ها واگذار کنید تا احتمال آسیب رسیدن به این لباس های گران قیمت به حداقل خود برسد.

پلی استر

پارچه های پلی استر مانند نایلون مصنوعی هستند و از پلاستیک ساخته می شوند. تنها تفاوتی که نوع پلی استر با نایلون دارد، در نوع در هم تنیده شدن تار و پود آن است.

پلی استر نسبت به نایلون دوام کمتری دارد ولی باز هم در زمره پارچه های مقاوم محسوب می شود.

کم هزینه بودن و عدم چروک شدن از ویژگی های رایج پلی استر است. از این پارچه ها در تولید همه چیز، از تیشرت گرفته تا لوازم خانه استفاده می شود.

می توانید لباس های پلی استری را مانند لباس های نایلونی بشویید. این لباس ها برای شستن بوسیله ماشین لباسشویی و با آب گرم مناسب می باشند.

اگر برای خشک کردن آن ها از خشک کن استفاده می نمایید، توجه کنید که از حرارت کم برای این امر استفاده شود.

لباس های تولید شده از پارچه های مختلف را چگونه بشوییم؟ (قسمت اول)
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.