هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / چرا نظافت کردن خانه بصورت دائمی مهم است؟
1398/11/20

چرا نظافت کردن خانه بصورت دائمی مهم است؟

با نظافت کردن خانه به طور منظم، قطعا از یک بهم ریختگی بزرگ نیز جلوگیری می‌کنید. بدین ترتیب اسناد مهم شما گم نمی شوند یا پیراهنی که دوستش دارید، از دورافتاده‌ترین نقطه خانه سردر نمی آورد. اگر خانه‌تان همیشه تمیز نباشد، کثیفی‌های کوچک به قسمت‌های تمیز سرایت کرده و همه چیز را بهم می‌ریزد. وقتی خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید، زندگی خودتان هم نظم می‌گیرد و همه چیز سر جای خودش خواهد بود. در تمیزی ریتم و سرعت زندگی بهتر و هماهنگ‌تر است.

یک خانه تمیز مانند بهشت است و رفتن به یک خانه تمیز همیشه برای همه خوشایند است. شاید لازم باشد برای تمیز نگه داشتن خانه، شما فعالیت و تلاش زیادی انجام دهید اما خوب است بدانید که این مساله به خودی خود برای شما مزایا و ویژگی‌های زیادی به همراه دارد که ممکن است کمتر به آن توجه کرده باشید. اگر شما به طور مرتب و موثر خانه خود را تمیز نگه دارید، خانه‌تان همیشه نو به نظر می‌آید و این موضوع از نظر روانی روی شما تاثیر می‌گذارد. از نظر بهداشتی هم داشتن یک خانه تمیز مهم است.

نظافت کردن خانه یک مسئولیت بسیار چالش برانگیز است که قطعا همه ما به دفعات تجربه کرده‌ایم. احتمالا مهم‌ترین انگیزه‌ای که باعث می‌شود خانه‌مان را تمیز و مرتب کنیم، ایجاد محیطی جذاب و آرام برای زندگی کردن، استراحت و دعوت از مهمانان است. وقتی برای تمیز کردن خانه برنامه می‌ریزید، روش‌های مختلفی برای این کار در دسترس شما هستند که کمکتان می‌کنند اما قطعا همه شما روش خاص خود را در تمیز کردن خانه دارید. همانطور که گفته شد تمیز کردن و تمیز نگه داشتن خانه مزایایی دارد و در این مقاله می‌خواهیم چند دلیل بیاوریم تا به شما نشان دهیم که چرا داشتن یک خانه تمیز، مهم است.

نظافت خانه

ریشه‌کن شدن میکروب‌ها

میکروب‌ها می‌توانند به راحتی سیستم ایمنی بدن‌تان را تضعیف کرده و باعث بیماری شما شوند. با تمیز کردن خانه بوسیله یک ضدعفونی‌ کننده‌ باکیفیت، تقریبا ۹۸ درصد میکروب‌هایی که به طور روزانه وارد خانه‌تان می‌شوند، را از بین می برید و سلامت خود و خانواده‌تان را تضمین می کنید.

استفاده از محصولات هوم‌پلاس توصیه ما به شماست. با سفیدکننده های غلیظ هوم‌پلاس از محیط عاری از میکروب لذت خواهید برد، علاوه بر اینکه این محصول حاوی ترکیبات شوینده‌ای است که نظافت محل را نیز انجام خواهد داد. این محصول به دلیل غلظت بالا،  برای سطوح شیبدار و عمودی همانند نظافت دیوارها ، سینک ظرفشوئی ، داخل سرویس های بهداشتی و ... موثر خواهد بود.

بهبود هوای داخل خانه و کاهش آلرژی‌ها

گرد و غبار داخل خانه می‌تواند باعث ایجاد اختلالاتی نظیر آسم و آلرژی‌های گوناگون و همچنین دیگر بیماری‌های تنفسی شود. توده‌های گرد و غبار تجمیع یافته در سطوح و مبلمان، کپک ها و باکتری‌ها و همچنین فضولات حیوانات می‌تواند کیفیت هوای داخل خانه را به شدت تنزل دهند.

آنهایی که از آلرژی رنج می‌برند، پوست حساسی دارند یا دچار بیماری‌های مزمنی هستند، اهمیت و ضرورت نظافت خانه را بهتر از هر کس دیگری می‌دانند. وجود گرد و خاک روی زمین، میان جداره‌ها و نقاط کور خانه، به راحتی می‌تواند باعث آزردن سینوس‌های شما شود.

اگر کودکان شما دائما در حال عطسه یا صرفه کردن هستند، شک نکنید که علت آن ذرات معلقی هستند که از همین نقاط به هوا برخاسته و درون و اطراف خانه‌تان در جریان هستند. با استفاده از محصول پاک کننده چند منظوره ضد گرد و غبار هوم‌پلاس می توانید علاوه بر تمیز نمودن سطوح مختلف، نشستن گرد و غبار را به تاخیر انداخته و فضای تمیز تری را در خانه تان تجربه نمائید.

سلامت کودکان در گرو نظافت کردن خانه

برای هیچ انسانی با هر سنی، زندگی کردن میان چرک و آلودگی مناسب نیست و این برای کودکان عوارض بدتری هم دارد. همه کودکانی که در سن رشد قرار دارند، طبعا هر آنچه که دم دست خود و روی زمین می‌بینند، برداشته و مستقیم درون دهانشان می‌گذارند. بدن آنها مستعد پذیرش باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌هاست که می‌توانند به راحتی بر روی سلامت آنها تاثیر بگذارند.

اگر خانه‌تان را ضدعفونی کرده و تمیز نگهدارید، می‌توانید سلامتی کودکان و تمام اعضای خانواده را تامین کنید. اگر در خانه فرزند خردسالی دارید، به نظافت خانه اهمیتی بیشتری نشان دهید. مصرف توامان پاک کننده چند منظوره هوم‌پلاس و سفیدکننده غلیظ ، این امکان را برایتان فراهم خواهد نمود.

خواب بهتر

هیچ چیزی شیرین‌تر از یک خواب راحت و بیدار شدن درون رختخوابی که همه چیز آن مرتب و تمیز است، نیست. تحقیقات نشان داده است که خوابیدن در خانه‌ای تمیز بسیار بهتر از خانه‌ای است که در هرج و مرج کامل قرار دارد.

گردآورندگان: آقای مهندس خماند و آقای مهندس جمیلی

تیم محصولات مراقبت از خانه هوم پلاس

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.