هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / محافظت از خانه دربرابر گرد و غبار
1399/03/24

محافظت از خانه دربرابر گرد و غبار

با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت و سازها، ذرات گرد و غبار هم بیشتر شده و همین مساله دردسرهای زیادی را برای خانم‌ها در خانه ایجاد کرده است. آنها ناچار هستند هر روز بخشی از وقت خود را صرف نظافت و گردگیری از سطوح مختلف درون خانه کنند و فردا دوباره شرایط به حالت قبل باز می‌گردد و گرد و غبار همه جا را فرا می‌گیرد. قطعا وجود گرد و غبار دائمی یکی از مشکلاتی است که همیشه در خانه وجود داشته و کمتر راهکاری برای آن پیدا شده است. با این حال طی چند سال گذشته محصولات شوینده مراقبت از خانه، به این مساله توجه داشته‌اند تا کمی از این مشکل را بکاهند.

اگرچه راه‌حل‌های فیزیکی پیش از این برای عدم جذب ذرات گرد و غبار بر روی سطوح ارائه شده است اما این روش‌ها برای یک خانم خانه‌دار اصلا مناسب نیست و به راحتی انجام نمی‌پذیرد. دستگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند با ایجاد دافعه الکتریکی گرد و غبار را از سطح مورد نظر دور کنند اما چنین وسیله‌ای در خانه کارایی ندارد. در عوض راهکارهای شیمیایی اگرچه ممکن است به اندازه روش فیزیکی قدرت نداشته باشند اما به سادگی در دسترس بوده و به آسانی استفاده می‌شوند.

محصولاتی تولید شده است که حاوی ترکیباتی هستند که با ایجاد خاصیتی بر روی سطح، مانع نشستن ذرات گرد و غبار شده و آنها را دفع می‌کنند. معمولا این مواد پلیمری هستند و قادر هستند روی سطح لایه‌ای را تشکیل دهند که مدت زمان قابل توجهی روی سطح مانده و کارایی خود را حفظ می‌کنند. این مواد با جذب رطوبت هوا، به سطح، کمی خاصیت رسانایی الکتریکی می‌دهند و باعث کاهش یا از بین رفتن بار الکتریکی می‌شوند.

این محصولات می‌توانند پس از تمیز کردن، روی سطح خاصیت ضدالکتریسته بر جای بگذارند. بنابراین این توانایی را دارند تا با پراکنده کردن بار الکتریکی، از شکل‌گیری آن روی سطح جلوگیری کنند. از همین رو از جذب گرد و غبار و دیگر ذرات باردار روی سطح جلوگیری کرده و باعث تمیزی موثرتر و طولانی‌ مدت می‌شود.

اکنون برند هوم‌‌پلاس از این دسته ترکیبات در دو گروه محصول شیشه پاک‌کن و چند منظوره استفاده می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند به راحتی برای سطوح مختلف خود خاصیت ضد گرد و غبار را در اختیار داشته باشند. طبق بررسی‌های صورت گرفته در بخش آزمایشگاهی، با استفاده از شیشه پاک‌کن‌های ضد گرد و غبار هوم‌پلاس بین دو هفته تا یک ماه بر روی سطوح شیشه‌ای گرد و غباری نمی‌نشیند. این موضوع در مورد چندمنظوره‌های ضد گرد و غبار نیز صدق می‌کند و انواع سطوحی که با آنها تمیز می‌شود، برای مدت زمان بیشتری از گزند گرد و غبار در امان می‌مانند.

هوم‌پلاس اولین برند دارای چند منظوره‌های ضد گرد و غبار است که علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی فراوان، این ویژگی را هم به محصولات خود افزوده است. ضمن اینکه این محصول در دو رایحه مختلف تولید می‌شود تا سلایق مختلف را دربربگیرد. در عین حال شیشه‌ پاک‌کن‌های این برند علاوه بر دارا بودن ویژگی ضد گرد و غبار، قابلیت جلوگیری از ایجاد بخار بر روی شیشه را دارا هستند.

  گردآوری عرفان خماند؛ واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی پاکشو
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.