هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشوی لباس / ماشین لباسشویی هم احتیاج به شستشو دارد!
1398/12/26

ماشین لباسشویی هم احتیاج به شستشو دارد!

خیلی وقت‌ها خیلی از ما فکر می کنیم همین که ماشین لباسشویی ما به طور مداوم با مواد شوینده و آب سر و کار دارد حتما تمیز است و احتیاجی به نظافت و ضدعفونی کردن ندارد.

مهم‌ترین چیز این است که بدانیم تعمیر و نگهداری منظم ماشین لباسشویی به جلوگیری از ایجاد قارچ، کپک، گرد و غبار، رسوب خاک و صابون کمک می کند؛ چیزی که می تواند برای سلامتی و لباس شما مضر باشد و باعث ایجاد بویی بد و ناخوشایند در لباس‌ها شود.

یکی از مهم‌ترین مواد نظافت اطراف مخزن شستشوی بالایی ماشین لباسشویی است. با خشک نگه داشتن و پاک کردن مداوم واشر و محافظ پلاستیکی دور در مخزن، می توان به دوام و نظافت آن کمک کرد. پس بهتر است هر بار پس از شستشو از یک دستمال خشک نخی برای نظافت و خشک کردن این قسمت‌ها استفاده کنید.

نظافت و شستشوی ماشین لباسشویی با دریچه مخزن بالا

برای نظافت و پاک کردن این نوع بهتر است یک چرخه طبیعی شستشو (با آب گرم) را به کار انداخته و پس از پر شدن مخزن از آب، نصف فنجان جوش شیرین و 2 فنجان سرکه سفید را در محل مواد شوینده و پاک کننده بریزید. محلول جوش شیرین و سرکه هرگونه ذرات چربی یا خاک را از بین می برد و شلنگ ها را خوب و ضدعفونی و پاک می کند. از پارچه ای مرطوب با کمی محلول و مواد شوینده و پاک کننده برای شستشو هرگونه لکه در قسمت بیرونی استفاده کرده و مانده گرد و غبار را پاک کنید. اگر محفظه مایع نرم کننده کوچک است و شستشوی آن سخت است ، آنرا از ماشین لباسشویی جدا کنید و با ماشین ظرفشویی یا در سینک آشپزخانه با آب گرم بشویید. البته می‌توان از محلول‌های شستشوی ماشین لباسشویی به جای سرکه استفاده کرد که از نظر کیفیت بهتر است. اما سرکه ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

نظافت و شستشوی ماشین لباسشویی با دریچه مخزن جلو

اگر این مدل ماشین لباسشویی را دارید، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون کشو مواد شوینده و نصف فنجان سرکه سفید را داخل مخزن اضافه کنید و سپس یک شستشوی معمولی (داغ) انجام دهید. بهتر است مرتب حواستان به تکه های باقی مانده مایع شستشو و صابون در مخزن از شستشوهای قبل باشد تا آنها را خارج کنید. هرچه بیشتر دستگاه خود را تمیز کنید، کمتر در طول زمان این اتفاق رخ می دهد. همچنین برای مدت زمان و دفعات نظافت فیلتر دستگاه از دستور العمل سازنده دستگاه پیروی کنید. فیلترهای مسدود شده عامل اصلی بروز مشکلات در این مدل از ماشین لباسشویی است. برای جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک به خاطر رطوبت و خشک مانده کامل مخزن، بعد از هر شستشو در مخزن را کمی باز نگه دارید تا جریان هوا آن را خشک کند. در صورت وجود لکه‌های کپک باقی مانده، آن‌ها را با دستمال آغشته به سرکه و جوش شیرین بزدایید. بهتر است این کار مرتب انجام شود چون نظافت ماشین لباسشویی بسیار مهم است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.