هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / راهکاریی برای نظافت سطل زباله
نظافت سطل زباله
1398/12/25

راهکاریی برای نظافت سطل زباله

نظافت سطل زباله آشپزخانه یک کار خانگی است که به راحتی نادیده گرفته می‌شود و لازم نیست منتظر رسیدن نظافت منزل یا خانه تکانی باشیم. اما با کمی بی‌توجهی به سرعت به محلی آلوده و بد بو تبدیل می‌شود. هر قت که بوی نا مطبوعی در کنار سطل زباله به مشام رسید زمان آن است که دست به کار شوید. پس دستکش خود را بپوشید و به کار خود برسید!

انجام چند راهکار ساده کافیست تا سطل آشپزخانه کاملا بو زدایی و نظافت شود.

در زمان نظافت منزل و خانه تکانیبعد از اینکه این مراحل را رعایت کردید و با توجه به تمیز کردن کامل سطل زباله خود ، با پاک کردن داخل و خارج سطل با محلول پاک کننده یا چند منظوره، بعد از هر بار پر شدن و خالی شده سطل، آن را نظافت کنید. اگر تنها زندگی نمی کنید بهتر است این موضوع را به دیگر اعضای خانواده یا همخانه‌های خود تذکر دهید.

نحوه نظافت سطل زباله آشپزخانه

موارد مورد نیاز:

  • دستکش لاستیکی
  • شلنگ (اگر فضای باز دارید) یا وان
  • یک برس کاملا تمیز
  • محلول پاک کننده یا چند منظوره
  • حوله های کاغذی یا حوله های قدیمی

نظافت سطل زباله

روش کار

حواستان به دستکش‌ها باشد:

نظافت سطل زباله می‌تواند کاری بسیار آلوده باشد. پس یا دستکشی را فقط به این کار اختصاص دهید، یا دستکش را بعد از هر بار استفاده در این کار دور بیندازید.

تکه‌های مانده و چسبیده زباله را از سطل جدا کنید:

بعد از اینکه سطل آشغال خود را خالی کردید، هر قسمت از مواد بزرگ یا مواد غذایی را که در قسمت‌های مختلف سطل می بینید، پاک کنید. این مرحله از نظافت، پاک کردن تمام موادی است که با چشم دیده می‌شوند. اما هنوز آلودگی‌های ذره بینی باقی مانده اند.

اگر در خانه فضای باز مثل حیاط یا تراس ندارید، می‌توانید این کار را در حمام انجام دهید. به شرط آنکه بعد از آن حمام را هم نظافت کنید.

سطل را با محلول ضدعفونی کننده اسپری کنید:

با استفاده از یک محلول ضدعفونی کننده یا چند منظوره و پاک کننده که انتخاب کرده‌اید، به طور متناوب داخل و خارج سطل سطل زباله را اسپری کنید. بالا و پایین و در سطل را فراموش نکنید.

سطل را تمیز کنید:

یک برس نظافت توالت تمیز یا دیگر برس برس نایلونی بلند استفاده کرده و سطل را کاملا بسابید. بعد از تمیز کردن، بگذارید پاک کننده 5 دقیقه بماند.

بشویید و خشک کنید:

سطل را با شلنگ و یا در وان حمام کاملاً بشویید. با حوله خشک کنید یا بگذارید هوا بخورد و در آفتاب خشک شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.