هوم پلاس / مجله آنلاین / نکات خانه داری / موادی که هرگز نباید با مایع سفید کننده ترکیب شوند!
مایع سفید کننده
1399/02/13

موادی که هرگز نباید با مایع سفید کننده ترکیب شوند!

  اگر این روزها قصد دارید با استفاده از مایع سفیدکننده، مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا را در خانه درست کنید، دقت کنید که هرگز مواد زیر با مایع سفید کننده ترکیب نشوند.

آمونیاک

در صورت ترکیب مایع سفید کننده با آمونیاک ، کلر موجود در آن با آمونیاک ترکیب شده و گاز كلرامين را تولید می‌کند. که تنفس بخارات این گاز باعث سرفه، تنگی نفس و ذات الریه می‌شود.  

محصولات اسیدی

محصولات اسیدی مانند مایع شیشه پاک کن و سرکه زمانی که با کلر ترکیب می‌شوند گاز کلر را تولید می‌کنند. اگر فرد به مدت طولانی در معرض تنفس این گاز قرار بگیرد ، به درد سینه و استفراغ دچار شده و در موارد پیشرفته‌تر حتی امکان مرگ هم وجود دارد.

الکل

  • الکل در صورت مخلوط شدن با مایع سفید کننده به کلروفرم تبدیل می‌شود. تنفس کلروفرم منجر به خستگی، سرگیجه و از حال رفتن فرد خواهد شد. 
  • مایعات سفید کننده‌ به دلیل وجود کلر در آنها ، در صورت قرار گرفتن در معرض گرما، نور خورشید و بخارات سطحی به سرعت قدرت ضدعفونی کنندگی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل سعی کنید محلول را در اندازه‌های کم و به اندازه‌ی مصرف یک روز خود تهیه کنید و آن را حتماً از دسترس کودکان دور نگه دارید.
بسیار ضروری است که پس از استفاده از محلول اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بر روی سطوح باقی بماند و پس از آن حتماً آن را پاک کنید ، زیرا باقی ماندن محلول به طور نامحدود بر روی سطوح ، می تواند حتی به فولاد ضد زنگ نیز آسیب برساند و می تواند به مرور زمان برخی از ظروف پلاستیکی را تجزیه کند . از این محلول برای پاک کردن سطوح سخت و پر تماس مانند دستگیره‌های درب ، کلیدهای روشنایی ، صفحه کلید کامپیوتر ، اسباب بازی کودکان ، ریموت کنترل‌ها ، مثل کنترل لوازم صوتی و تصویری ، کلیدها و سوئیپ ها سطوح آشپزخانه ها و حمام‌ها ، سینک ، شیر آب ، توالت ، کاشی و میز و غیره استفاده کنید . این محلول به مواردی مانند پارچه ها و پوست دست آسیب می‌رساند .

مراقب باشید

استشمام گاز حاصل از سفید کننده‌ها، می‌تواند موجب گلو درد شما شود، یا ممکن است  موجب شود نتوانید مزه غذا را  به درستی متوجه شوید و روز بعد با طعم عجیب و غریب در دهان بیدار  شوید. به یاد داشته باشید که حتما از مواد ضدعفونی کننده تائید شده استفاده کنید چون همه مواد ضد عفونی کننده قابلیت ویروس کشی ندارند . یکی از این مایعات مورد تائید مایع سفید کننده غلیظ  و بهداشتی هوم پلاس است. برای تهیه محلول ضدعفونی کننده با استفاده از سفید کننده غلیظ هوم پلاس ، کافیست 4 پیمانه از محصول که معادل 60 میلی لیتر است را با 5 لیتر آب مخلوط نمایید . توجه داشته باشید که درب محصول ، پیمانه آن است . برای شستشو و ضد عفونی کردن لباس ها لازم است که از بالاترین دمای ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده کنید و لباس ها را کاملاً خشک کنید برای لباس های سفید می توانید 1 یا 2 پیمانه از مایع سفید کننده غلیظ هوم پلاس را در ماشین لباسشویی بریزید حتماً مراقب باشید به دلیل خاصیت رنگ بری، از سفید کننده برای شستشو لباس‌های رنگی استفاده نکنید.   گردآورنده: پگاه باقری – کارشناس توسعه برند هوم پلاس
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.