هوم پلاس / مجله آنلاین / شستشوی ظروف / شستشو با دست / آبکشی سریع و آسان ظروف با مایع ظرفشویی هوم پلاس
مایع ظرفشویی
1398/11/12

آبکشی سریع و آسان ظروف با مایع ظرفشویی هوم پلاس

بسیاری از ما، همیشه به دنبال مایع ظرفشویی مناسب می‌گردیم و از فروشندگان محصولات بهداشتی درباره ویژگی‌های یک مایع ظرفشویی کاربردی و خوب می‌پرسیم. اغلب فروشندگان آگاهی لازم را درباره‌ی تفاوت مواد به کار رفته در محصولات بهداشتی و تاثیر آن‌ها بر عملکردشان ندارند. متأسفانه با خواندن برچسب روی محصولات هم تفاوت فرمولاسیون محصولات را متوجه نمی‌شویم. روی بیشتر مایع‌های ظرفشویی نوشته شده غلظت بالا، قدرت کف‌کنندگی یا آبکشی آسان و سریع. بیایید کمی روی این ویژگی‌ها فکر کنیم. بله، خیلی‌ها می‌گویند یکی از ویژگی‌های مهم مایع ظرفشویی غلظت بالا و توان آبکشی سریع آن است. یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی مایع‌های ظرفشویی با غلظت بالا سورفاکتانت است که در اکثر محصولات مربوط به ظرفشویی از آن استفاده می‌شود.


برای خرید مایع ظرفشویی هوم پلاس کلیک کنید.

خطرات ورود مایع ظرفشویی به بدن

 

خطرات ورود مایع ظرفشویی به بدن

 

با دیدن این تیتر تعجب کردید؟ مگر آدم عاقلی هم پیدا می‌شود که مایع ظرفشویی را بخورد؟ در ظاهر که نه! اما جالب است بدانید که برخی از ما در طول روز بدون اینکه متوجه باشیم مقداری مواد شوینده را روانه‌ی سیستم گوارشی خود می‌کنیم. البته نه به این شکل که یک قوطی مایع ظرفشویی را سر بکشیم. در واقع گاهی آبکشی نادرست باعث می‌شود تا بخشی از مواد شوینده روی ظرف‌ها بماند و در نهایت از طریق ظروف وارد غذا و معده‌ شما شود. مایع ظرفشویی نه‌تنها حاوی شوینده‌های قلیایی مختلفی است، بلکه دارای مواد معطر، رنگ‌های شیمیایی، نگه‌دارنده‌ها، سدیم کلریت‌ها و مواد دیگر نیز می‌شود. هرچند محققان هنوز احتمال ایجاد سرطان دستگاه‌های گوارشی بر اثر مایع ظرفشویی را تایید نکرده‌اند، اما عقل سلیم حکم می‌کند که در شستن ظرف‌ها علاوه بر پاکیزگی ظاهر آنان به مواردی مثل باقی نماندن اثر مایع ظرفشویی و همچنین آبکشی سریع و آسان دقت داشته باشیم.

اهمیت آبکشی با دقت ظروف

اینکه صرفا ظرف‌ها را زیر آب پرفشار بگیرید تا تمیز شوند، چندان اثربخش نیست. بهتر است هنگام آبکشی با کمک دست خود و مقدار کمی آب تلاش کنید ظرف‌های خود را کاملا عاری از هرگونه ماده‌ی شوینده نمایید. در واقع موضوع مهم برای پاکسازی ظروف، میزان فشار آب نیست، بلکه میزان دقت شما در آبکشی است. اگر آبکشی سریع ظروف پس از شستشو به‌طور کامل صورت نگیرد، قطعات ریز غذا و باقیمانده مایع ظرفشویی به درستی از روی ظروف پاک نشده و سطح ظرف شما به بستری مناسب برای رشد باکتری‌ها تبدیل خواهد شد. از طرفی، در جریان شستشو مواد باقیمانده روی تمام ظروف با یکدیگر ترکیب می‌شوند و عدم آبکشی به معنای این است که اگر در ابتدای فرآیند شستشو تنها یک ظرف کثیف داشتید، حالا تمام ظروف آلوده هستند.

استفاده به اندازه از مایع ظرفشویی

 

تصور نکنید که استفاده‌ی افراطی مایع ظرفشویی باعث می‌شود چربی‌ها و مواد سوخته از ظروف کاسته شوند. این موضوع باعث می‌شود بیش از اندازه کف تولید شود و کار شما برای آبکشی سریع دشوارتر شود و به سختی بتوانید مواد شوینده را از سطح ظروف پاکسازی نمایید. اگر مایع ظرفشویی شما فرمولاسیون خوبی داشته باشد و به اندازه‌ی کافی غلیظ باشد، می‌توانید با انداختن چند قطره از آن روی اسفنج ظرف‌هایتان را بشویید. پس از آن هم به راحتی یک آبکشی سریع داشته باشید و با خیال راحت از برق انداختن و تمیزی ظرف‌های خود لذت ببرید.


«با عوارض خوردن مایع ظرفشویی بیشتر آشنا شوید!»


انتخاب مایع ظرفشویی مناسب

اگر از آن دسته افرادی هستید که ظرف‌ها را چندین بار پس از شستن آبکشی می‌کنید تا هیچ اثری از مایع ظرفشویی روی آن نماند باید بگوییم که بهتر است مایع ظرفشویی خود را عوض کنید و به سراغ محصولی بروید که با یک بار آبکشی آسان دیگر نیازی به اضافه کاری و هدر دادن آب نداشته باشید. این موضوع کاملا بستگی به پیشرفته بودن فرمولاسیون مایع ظرفشویی دارد که شما از آن استفاده می‌کنید. برخی از مواد شوینده‌‌ی موجود در بازار حاوی مواد خطرناکی هستند که در دراز مدت ممکن است برای سلامتی مضر باشند. پس بهتر است هنگام انتخاب محصول به ترکیبات مایع ظرفشویی و همچنین قابلیت آبکشی آسان و راحت آن توجه داشته باشید.

ویژگی‌های مایع ظرفشویی هوم پلاس

 

 

غلظت بالای مایع ظرفشویی، به گفته‌ی بسیاری از تولید کنندگان، نه تنها تاثیر بسیار بالایی بر میزان پاک‌کنندکی آن می‌گذارد که از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. قدرت پاک‌کنندگی بالا یعنی از بین بردن تمام چربی‌ها و لکه‌های چسبیده روی ظروف، که این یکی از شعارهای موردعلاقه‌ی تولیدکنندگان مایع ظرفشویی است. آن‌ها اعتقاد دارند که غلظت بالای مایع باعث می‌شود از مایع ظرفشویی کمتری استفاده‌ ‌کنید ولی پاک‌کنندگی بیشتری گیرتان بیاید. پس زمان طولانی‌تری می‌توانید از یک مایع ظرفشویی استفاده کنید و ظرف‌های بیشتری را با آن بشویید. دسته‌ی دیگری می‌گویند مایع ظرفشویی باید قدرت کف‌کنندگی بالا داشته باشد و برای این ویژگی فرمولاسیون‌هایی را امتحان می‌کنند که در آن‌ها مواد پایدار کننده‌ی کف و زیاد‌کننده‌ی غلظت وجود دارد. کف کردن مایع ظرفشویی یعنی قدرت پاک‌کنندگی بیشتر و میزان مصرف کمتر. از طرف دیگر همگان اعتقاد دارند که مایع ظرفشویی باید خیلی سریع از روی ظروف پاک شود، یعنی همان آب‌کشی سریع و آسان. این را هم بگوییم که بسیاری از مخالفان فرمولاسیون‌های جدید اعتقاد دارند باید از مواد شیمیایی، نگه‌دارنده‌ها یا خوش‌بو‌کننده‌های کمتری در محصولات بهداشتی استفاده کرد، چون هر یک از این مواد در طولانی مدت به سلامتی پوست و ریه‌ها یا انواعی از ظروف صدمه می‌زنند. نگاه عمومی می‌گوید از محصولات با غلظت بالا استفاده کنیم چون به صرفه‌ترند؛ اما اگر این محصولات به سلامتی ما، خانواده و به خصوص کودکانمان صدمه بزنند چه؟ صدمه‌ی مواد شوینده به سرعت اتفاق نمی‌افتد و ممکن است توجه ما را به خود جلب نکند. اما کافی است یک تصویر تکراری را به یاد بیاوریم و کمی تامل کنیم. تصویر چند فنجان‌ چای که یک لایه‌ی روغن بر روی سطح آن نشسته است! فکر می‌کنید این چربی به چه دلیل روی چای می‌نشیند؟ فنجان‌ها را به خوبی شسته‌اید و خشک کرده‌اید. اغلب از آب تصفیه شده استفاده می‌کنید و سماور یا چای‌سازتان هم جرم‌گیری شده و تمیز است. شک نکنید که این چربی‌ها باقی‌مانده‌ی مایع ظرفشویی است که با آب‌کشی از روی ظروف پاک نشده است. غلظت و کف مایع ظرفشویی به این سادگی‌ها از روی ظرف‌ها شسته نمی‌شود. هرچه غلظت یک مایع ظرفشویی بالاتر باشد مواد باقی‌مانده بر روی ظروف هم بیشتر است. یعنی بخش‌هایی از این محصولات به مرور و با هر بار استفاده کردن از ظروفی که با مایع ظرفشویی غلیظ شسته‌اید داخل معده‌ی شما می‌شود. به زبان ساده‌تر شما هر روز مایع ظرفشویی می‌خورید! پس چه‌کار کنیم؟ مایع ظرفشویی هوم پلاس از فرمولاسیونی بهره می‌برد که نه آنقدر غلظت بالایی دارد تا به شکل چربی بر روی ظروف باقی بماند و نه آن‌چنان کف می‌کند که آبکشی را سخت و طولانی کند. مایع ظرفشویی هوم‌پلاس با فرمولی جادویی و استثنایی نه تنها قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد، بلکه آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه شما مایع ظرفشویی هوم‌ پلاس را نمی‌خورید؛ چون با یک آبکشی سریع اثری از آن بر روی ظروف باقی نمی‌ماند.

آبکشی سریع و آسان با مایع ظرفشویی هوم پلاس

 

مهم‌ترین اصل برای داشتن ظروفی تمیز و افزایش سطح بهداشت ظروف در آشپزخانه، انتخاب مایع ظرفشویی با کیفیت و دارای فرمولاسیون مناسب است. چراکه علاوه بر قدرت پاک کنندگی و چربی‌زدایی، مایع ظرفشویی باید ویژگی آبکشی آسان را نیز در خود داشته باشد و هنگام آبکشی سریع به راحتی از روی ظروف شما پاک شود. همچنین دقت در آبکشی هم از جمله مواردی است که در نهایت منجر به این خواهد شد تا ظرف‌هایی عاری از آلودگی، براق و در عین حال بدون باقی ماندن مواد شوینده داشته باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.